Japonská kosmická organizace (JAXA) studuje možnost používat pro raketové motory jako palivo zkapalněný zemní plyn. Výhody vidí především v tom, že kombinace zkapalněného zemního plynu a kapalného kyslíku je vhodná pro dlouhodobé lety, pohonná hmota je levnější než nyní používaný kapalný kyslík, motor je bezpečnější (je menší riziko výbuchu) a nádrž pro palivo může být ve srovnání s vodíkem menší. Motory mají být sice použitelné pro nejrůznější projekty, ale hlavní využití by měl nalézt v projektech na planetární výzkumy.
***
Japonská JAXA zveřejnila logo pro GPM dual-frequency precipitation radar selected; mezinárodní projekt má globálně sledovat srážky. Vědci z Japonska a USA mají sledovat srážky (zejména déšť a sníh) pomocí výkonného zařízení na palubě družice GPM (Global Precipitation Measurement), která bude vypuštěna japonskou raketou H-IIA. Experiment připravují společně JAXA a americký NASA. Radar byl již úspěšně otestován v Tsukuba Space Center.
Žádné komentáře:
Okomentovat